ODBORNÉ ŠTÚDIE
Effects on Coronary Heart Disease of Increasing
Polyunsaturated Fat in Place of Saturated Fat:
A Systematic Review and Meta-Analysis
of Randomized Controlled Trials
Autori: Dariush Mozaffarian, Renata Micha a Sarah Wallace
Na základe preštudovania odborných štúdií a testov, do ktorých bolo zaradených 13 614 účastníkov, dospeli vedci k záveru, že konzumácia viacnenasýtených mastných kyselín použitých ako náhrada nasýtených mastných kyselín znižuje riziká KVO.
Z tohto zistenia vyplýva, že by nemalo dochádzať k znižovaniu konzumácie viacnenasýtených mastných kyselín, pretože zvyšovanie príjmu PUFA a nahradzovanie nasýtených mastných kyselín kyselinami PUFA pomáha významným spôsobom znižovať KVO.
Celú štúdiu v anglickom jazyku si môžete prečítať tu.





